Translate

Уикенд в Ларнака Кипър

Желанието ни да видим потъналия кораб Зенобия, недалеч от пристанището на Ларнака, ни отведе до следващата ни дестинация Кипър.

Намерихме си евтини билети от София до Ларнака за предпоследната седмица на месец април 2024г. Пътувахме само с една чанта за ръчен багаж и едно закупено място в самолета, за да може съпругът ми да седне пред мен и да му надувам главата по време на полета.

Полетът ни беше с Уизеър в 6 часа от терминал 1 на Летще София и към 8.05 кацнахме благополучно в Ларнака. Заходът на самолета над Ларнака открива красива гледка над Соленото езеро и градът.

Още с пристигането си започнахме да се радваме на красотата, която виждахме от самолета.

След като кацнахме от летището хванахме автобус 425 и слязохме в централната част на града близо до променанадата Финикудес.

От тук тръгват много автобуси до различни дестинации в Кипър като Никозия, Нагия Апа, Пафос и други.

Понеже беше рано се поразходихме по пешеходната алея, видяхме пристанището и павилиончетата на туристическите агенции, които предлагаха различни трипове. След което решихме да седнем да изпием по едно кафе и да хапнем нещо. Така нашият избор беше Неро кафе, където си поръчахме черно кафе за разбуждане и два сладкиша - морковен кекес и ябълков пай, които се оказаха много вкусни.

И докато си отпивахме от кафето обмисляхме какви мероприятия да си организираме за тези два дни. Така стана към 10 часа и решихме да отидем в хотела, който си бяхме резервирали през букинг. Хотелът е с много добра локация и съвсем близо до пристанището, църквата и крепостта. Предлагането на закуска също наклони везните за резервация в този хотел.

За наша радост стаята ни беше готова и ние можехме да се настаним. Стаята имаше една голяма спалня и две единични легла, защото резервацията ни беше за 3-ма човека.

Нашата визита в Кипър съвпадна с провеждането на турнир по плажен тенис. Така по време на вкусната закуска в хотела виждахме и отбора на Полша, който беше отседнал в този хотел. Останахме удовлетворени от избора на хотел за нашия двудневен престой в Ларнака.

След като се поосвежихме излязохме на разходка из района. Разходихме се по крайбрежната алея, минахме през пристанището,за да си купим трип с корабче до Зенобия за следващия ден от 10 до 12 часа. В остатъка от нашия първи ден в Ларнака разгледахме църквата Свети Лазар, крепостта на пристанището и пешком стигнахме до плажа Макензи.

Най-често хапвахме в в заведението Alexander, където опитвахме основно традиционни и местни ястия - като мусака, сувлаки и халуми. Като комплимент от заведението поднасят купичка с пуканки, а сметката за плащане се носи в малка чашка и се оставя на масата. Имаше възможност за плащане на сметката за консумацията в евра в кеш или с банкова карта.

Всичко беше много вкусно, но цените са малко високи. Порциите са големи и може да се вземе в кутия за хапване по-късно.

Има много украинци, които са се заселили в Ларнака. Общността им е обособила едно местенце в еспланадата Финикудес, което показва тяхното отношение към случващото се в тяхната страна.

Това място спира много туристи и всички ние осъзнаваме, че сме истински щастливци, защото не сме принудени да бягаме от собствените си домове!

Тук в Ларнака ние успяхме да срещнем и една българка, която работеше като камериерка в хотела. От нея се информирахме, че наемите са се вдигнали много и детските градини са много скъпи.

Също така разбрахме, че има много африканци и украинци, живеещи в Ларнака, които са основна трудова конкуренция на нашенците. От разказа на Мария ни стана ясно, че много българи, работещи в Кипър, започват да се връщат в България, защото скъпата храна, високите наеми и допълнителните битови разходи не оправдават гурбетчииството им там. Освен това животът не бил толкова спокоен, колкото в годините преди пандемията, а нападенията и обирите са се увеличили.

Усетихме една носталгия в тази наша българка, която обмисляше евентуално завръщане в България.

Но нашето намерение беше да се разходим до Зенобия и ние го реализирахме. Пътуването е с продължителност 2 часа и трипът започва от пристанището в Ларнака.

От палубата на корабчето се слиза в долната част и се наблюдава заобикалящият ни морски свят. Удобно седнали на пейката можехме да гледаме през прозорците псажи с риба, морското дъно и да разгледаме потъналия ферибот Зенобия.

След като разгледахме потъналия ферибот имахме малък престой за около 20 минути и всеки желаещ да поплува около корабчето можеше да го направи. Водата беше студена и ние със съпруга ми се въздържахме от плуване в морето над Зенобия. Имаше и друго корабче, което организираше гмуркане и разглеждане на кораба отвътре.

Трипът ни завърши с акустиране в пристанището и последващи разходки из Ларнака. Плажът до Финикудес не ни допадна много, защото пяъкът беше като пръст или глина, а морето беше мръсно. Разбира се, че не пропуснахме да си потопим краката в него и да поседим на шезлонг за кратко.

За мен беше ново, че се отглеждат много магарета в Кипър и по тази причина се разглежда възможността за предлагане на продукти като магарешко сирене, магарашеко мляко и пр.

Забелязах, че в сапуните и някои козметични продукти присъства магарешкото мляко като съставка.

Този първи ден от нашия уикенд в Ларнака мина бързо и почти неусетно, но умората започна да ни наляга.

За следващия ден бяхме решили да отидем до Агия Напа, да поплажуваме малко и да разгледаме това курортно селище. Но за това курортно местенце съм разказала в друга статия.