Пропускане към основното съдържание

Маркетингова стратегия с инфлуенсъри



 

В какво се състои маркетинговата стратегия с инфлуенсъри?

Всеки бизнес в сферата на услугите или продажбата на стоки се стреми към увеличаване на продажбите и напредък сред конкурентите. Процесът на планиране и насочване на компаниите към към конкретни пазари и клиенти се нарича маркетингова стратегия.

В големите фирми има отдели, които се занимават с изготвяне на различни маркетингови стратегии. Други бизнеси наемат агенции за изграждане на успешна маркетингова стратегия. При малките бизнеси с ограничени възможности маркетинг стратегиите, в повечето случаи, се планират и реализират от самите собственици.

Маркетингът е дългосрочна стратегия и обхваща много дейности за поддържане на постоянна връзка с клиентите и постигане на растеж на бизнеса. 

Има ли разлика между реклама и маркетинг?

Рекламата и маркетингът са свързани помежду си и имат важна роля за популяризирането на различните стоки и услуги. Рекламата е част от маркетинга и нейната цел е да въздейства емоционално върху потребителите. Рекламната кампания е по-краткосрочна от маркетинговата и нейната цел е бързо въздействие върху аудиторията и рязко увеличение на продажбите в периода на рекламата.

Различните стратегии на маркетинга са насочени към към проучване и развиване на дълготрайни взаимоотношения с клиентите чрез добро представяне на продукта или услугата. Пример за рекламна кампания са рекламите по телевизията, радиата, билбордовете и социалните мрежи.

Пример за маркетингова кампания е предоставянето на промо кодове, сътрудничеството на бизнеса с блогъри или влогъри, развиването на партньорска афилиейт програма и много популярният в днешни дни маркетинг с инфлуенсъри.

Рекламата е част от маркетинга, който набляга на различни маркетингови стратегии за успешното развитие на бизнеса и поддържане на постоянната връзка с конкретна аудитория и потенциалните клиенти.

Защо маркетинговата стратегия с инфлуенсъри е важна за различните бизнеси?

Популярните хора имат много последователи в социалните мрежи и те имат потенциала да въздействат на аудиторията си. Известните лица са активни в различните медии и са търсени от компаниите за представяне услуги и продукти пред следващата ги аудитория.

Една от практиките за популяризиране на продукти от инфлуенсъри е публикуване на постове в Instagram, TikTok или YouTube и предоставяне на промо кодове за отстъпка за последователите им.

Написаните ревюта и дадените препоръки от инфлуенъра също спомагат за доброто позициониране на марка, продукт или услуга. 

Чрез създаването на съдържание и споделянето му със своите последователи инфлуенсърите се явяват посредници между бранда и потребителската аудитория. 

Важността на маркетинговата стратегия с инфлуенсъри е важна за бизнеса, защото достига до голям брой потенциални потребители. В зависимост от изграденото доверие между последователите и инфлуенсъра се стимулира активността на аудиторията за покупка на представените услуги или продукти.

Изборът на правилния инфлуенсър може много да помогне за разрастването на един бизнес. Качественото съдържание и ненатрапчивото му поднасяне в различните канали гарантира успехът на една бизнес колаборация. 

Не всеки провъзгласил се за инфлуенсър е подходящ за изграждането на една такава маркетингова стратегия. Инфлуенсъртвото стана толкова популярно, че всеки трети се определя като такъв. Неправилният подбор на инфлуенсъри кара много бизнеси да смятат тези маркетингови кампании за безуспешни! 

Маркетинговата стратегия е борба за продажби с основна насоченост към търговска печалба. Често стратегията за промотиране с инфлуенсъри не покрива очакванията на брандовете и не се постигат желаните продажби. Това разминаване в постигане на ръст в продажбите и възход на печалбата, след представено съдържание на последователите, демотивира не малко брандове за инфлуенсър маркетинга. 

Не винаги броят на последователите в социалните мрежи трябва да е фактор при избора на инфлуенсър за маркетингова кампания. Защото са известни случаи на купуване на последователи и неангажирана аудитория.

Намирането на подходящо лице, създаващо качествено съдържание за продукта или услугата ще привлече доверена аудитория и ще спомогне за поддържане на трайна връзка между бизнеса и потенциалните потребители сред последователите му. 

Инвестирането в добре подбран инфлуенсър може да направи една кампания успешна и с добри резултати. Различният начин на разпространение на бранда услугата или продукта сред феновете на следваното лице може да допринесе за повече продажби и удовлетвореност на бизнеса от вложеният бюджет.

Промотирането с инфлуенсъри е част от общия маркетингов микс за достигане до целевата аудитория и отбелязване на ръст на търговската печалба!


Популярни публикации от този блог

Скъсяване на крака след смяна на става - ортопедични стелки за изравняване

Колко стави годишно се сменят? Според Американския регистър за смяна на стави в САЩ годишно бройката на имплантираните коленни стави надхвърля 800 000, а на тазобедрените сменени стави надхвърля 1 милион Очакванията там са ортопедичните операции за ендопротезиране значително да нараснат. Според съществуващите регистри в Европа броят на сменените тазобедрени и коленни стави е висок. Броят на ставните операции за 2020г в някои страни може да се види в статистиката . На какво се дължи високият брой на протезирането?  Модерният свят с все-по голямо обездвижване е предпоставка за затлъстяване на населението. Трупаните излишни килограми натоварват прекомерно ставите и ускоряват тяхното износване. Стареенето и различни заболявания на ставите налагат необходимостта от ставна артропластика. Какви усложнения могат да се срещнат при протезираните пациенти? Често след смяна на колянна или тазобедрена става се наблюдава промяна в дължината на краката и куцане. Скъсяването на крака след ендопро...

Лимфедем на ръката - причини и терапии

  Какво е лимфедем? Лимфедемът е състояние на подуване поради задържане и натрупване на лимфна течност в тялото. Лимфните възли действат като дренаж в тялото и през тях преминава лимфата. Когато има отстранени или запушени лимфни възли се нарушава оттичането на лимфната течност. Лимфотокът е нарушен и лимфната течност започва да се натрупва в различни части на тялото. Най-често лимфна течност се задържа в ръцете и краката, но не е изключено да се застоява течност и в други части на тялото. Застоя и натрупването на лимфа предизвиква подуване на ръката. Това състояние на лимфен оток на ръката е лимфедем. Лимфедемът на ръката е заболяване, което прогресира без лечение и води до намаляване на подвижността, дегенеративни изменения на ставите и възпаления. От какво се получава лимфедем? Лимфедемът се развива в резултат на увредена и запушена лимфна система. Сред най-честите причини за поява на лимфедем на горен крайник са операциите и лечението на рак. Лимфедемът може да възникне...

Хотел Executive Business Бари Италия

  Къде отседнахме в Бари за две нощувки? Семейно решихме да позагреем на плажа  Lido San Francesco  в Бари преди лятната ни почивка в България. За краткото си плажуване използвахме един от уикендите на юли и търсехме хотел за настаняване с добра локация и лесно придвижване до градските плажове.  Така избрахме хотел Executive Business и си направихме резервация през платформата букинг. Пристигнахме сутринта в Бари, хванахме влак от летището до Bari Centrale, а след това се качихме на автобус 53, който спира в близост до хотела. Към 09.30 вече бяхме на адреса на това място за настаняване.  Този хотел го открихме трудно, защото нямаше никаква табела с името, а имаше само номер 201 на сградата. За придвижване използваме google maps и според него ние бяхме пред хотела. На входната врата имаше стикер CH и нищо друго. След дълго умуване решихме да влезем вътре и да попитаме това ли е мястото с нашата резервация. С влизането в хотела от ляво имаше малка рецепция, а от д...

Adidas - от чифт маратонки до лично ивестиране в акции на компанията

Защо се започнах ежедневно да ходя с маратонки? От няколко години насам ходя основно с маратонки и когато трябва да сложа по-елегантна или официална обувка е истинско изпитание за краката ми. След фрактура на тарзални кости се наложи да подменям обувките си и да търся комфорт за краката си сред маратонките. Поставянето на ортопедични стелки беше неизбежно за превенция от нова травма,а спортните обувки са по-широки от елегантно-официалните и затова предприех подмяна. Оглеждайки различни модели и марки маратонки в онлайн магазините си харесах един модел на адидас. Поръчах си обувките от чужд електронен магазин и въпреки меренето на стъпалата нещо не улучих размера.  Когато ходех с тях по-дълго време започваше да ми става неудобно на краката и да се появява болка отдолу на стъпалата. Вярно че бяха хубави и модерни маратонки, но ги ползвах рядко и като представителни. След като костите на стъпалото заздравяха, започнах да търся устойчив комфорт при ходене – не само чрез по-широки спорт...

Обяви за работа в социалните мрежи и изкарване на пари в интернет

  Как можем да си докараме допълнителни доходи от социалните мрежи в интернет? Има различни начини за увеличаване на дохода ни чрез изпълнение на възложени ни задания в интернет пространството. Но има и голям риск от подхлъзване и попадане на измамни схеми за доходоносна работа. В търсенето на работа в социалните мрежи трябва да бъдем нащрек и да сме много предпазливи, защото реално не знаем кой е срещу нас и каква е истинската му цел! Например в различни групи разни профили пускат обяви, че търсят хора за виртуален асистент или за качване на продукти в онлайн магазин и комуникация с клиентите. Но детайли за тази работа дават на лично съобщение. При такава обява трябва да ни светне червена лампичка, че нещо не е наред. От любопитство съм писала по такава обява и разбрах, че трябва да инсталирам телеграм, да гледам някакви видеа и да кликам върху някакви линкове, което завърши с докладване на профила. Но има и много реални предложения, от които наистина можем да си докараме по някой...