Пропускане към основното съдържание

Маркетингова стратегия с инфлуенсъри



 

В какво се състои маркетинговата стратегия с инфлуенсъри?

Всеки бизнес в сферата на услугите или продажбата на стоки се стреми към увеличаване на продажбите и напредък сред конкурентите. Процесът на планиране и насочване на компаниите към към конкретни пазари и клиенти се нарича маркетингова стратегия.

В големите фирми има отдели, които се занимават с изготвяне на различни маркетингови стратегии. Други бизнеси наемат агенции за изграждане на успешна маркетингова стратегия. При малките бизнеси с ограничени възможности маркетинг стратегиите, в повечето случаи, се планират и реализират от самите собственици.

Маркетингът е дългосрочна стратегия и обхваща много дейности за поддържане на постоянна връзка с клиентите и постигане на растеж на бизнеса. 

Има ли разлика между реклама и маркетинг?

Рекламата и маркетингът са свързани помежду си и имат важна роля за популяризирането на различните стоки и услуги. Рекламата е част от маркетинга и нейната цел е да въздейства емоционално върху потребителите. Рекламната кампания е по-краткосрочна от маркетинговата и нейната цел е бързо въздействие върху аудиторията и рязко увеличение на продажбите в периода на рекламата.

Различните стратегии на маркетинга са насочени към към проучване и развиване на дълготрайни взаимоотношения с клиентите чрез добро представяне на продукта или услугата. Пример за рекламна кампания са рекламите по телевизията, радиата, билбордовете и социалните мрежи.

Пример за маркетингова кампания е предоставянето на промо кодове, сътрудничеството на бизнеса с блогъри или влогъри, развиването на партньорска афилиейт програма и много популярният в днешни дни маркетинг с инфлуенсъри.

Рекламата е част от маркетинга, който набляга на различни маркетингови стратегии за успешното развитие на бизнеса и поддържане на постоянната връзка с конкретна аудитория и потенциалните клиенти.

Защо маркетинговата стратегия с инфлуенсъри е важна за различните бизнеси?

Популярните хора имат много последователи в социалните мрежи и те имат потенциала да въздействат на аудиторията си. Известните лица са активни в различните медии и са търсени от компаниите за представяне услуги и продукти пред следващата ги аудитория.

Една от практиките за популяризиране на продукти от инфлуенсъри е публикуване на постове в Instagram, TikTok или YouTube и предоставяне на промо кодове за отстъпка за последователите им.

Написаните ревюта и дадените препоръки от инфлуенъра също спомагат за доброто позициониране на марка, продукт или услуга. 

Чрез създаването на съдържание и споделянето му със своите последователи инфлуенсърите се явяват посредници между бранда и потребителската аудитория. 

Важността на маркетинговата стратегия с инфлуенсъри е важна за бизнеса, защото достига до голям брой потенциални потребители. В зависимост от изграденото доверие между последователите и инфлуенсъра се стимулира активността на аудиторията за покупка на представените услуги или продукти.

Изборът на правилния инфлуенсър може много да помогне за разрастването на един бизнес. Качественото съдържание и ненатрапчивото му поднасяне в различните канали гарантира успехът на една бизнес колаборация. 

Не всеки провъзгласил се за инфлуенсър е подходящ за изграждането на една такава маркетингова стратегия. Инфлуенсъртвото стана толкова популярно, че всеки трети се определя като такъв. Неправилният подбор на инфлуенсъри кара много бизнеси да смятат тези маркетингови кампании за безуспешни! 

Маркетинговата стратегия е борба за продажби с основна насоченост към търговска печалба. Често стратегията за промотиране с инфлуенсъри не покрива очакванията на брандовете и не се постигат желаните продажби. Това разминаване в постигане на ръст в продажбите и възход на печалбата, след представено съдържание на последователите, демотивира не малко брандове за инфлуенсър маркетинга. 

Не винаги броят на последователите в социалните мрежи трябва да е фактор при избора на инфлуенсър за маркетингова кампания. Защото са известни случаи на купуване на последователи и неангажирана аудитория.

Намирането на подходящо лице, създаващо качествено съдържание за продукта или услугата ще привлече доверена аудитория и ще спомогне за поддържане на трайна връзка между бизнеса и потенциалните потребители сред последователите му. 

Инвестирането в добре подбран инфлуенсър може да направи една кампания успешна и с добри резултати. Различният начин на разпространение на бранда услугата или продукта сред феновете на следваното лице може да допринесе за повече продажби и удовлетвореност на бизнеса от вложеният бюджет.

Промотирането с инфлуенсъри е част от общия маркетингов микс за достигане до целевата аудитория и отбелязване на ръст на търговската печалба!


Популярни публикации от този блог

Скъсяване на крака след смяна на става - ортопедични стелки за изравняване

Колко стави годишно се сменят? Според Американския регистър за смяна на стави в САЩ годишно бройката на имплантираните коленни стави надхвърля 800 000, а на тазобедрените сменени стави надхвърля 1 милион Очакванията там са ортопедичните операции за ендопротезиране значително да нараснат. Според съществуващите регистри в Европа броят на сменените тазобедрени и коленни стави е висок. Броят на ставните операции за 2020г в някои страни може да се види в статистиката . На какво се дължи високият брой на протезирането?  Модерният свят с все-по голямо обездвижване е предпоставка за затлъстяване на населението. Трупаните излишни килограми натоварват прекомерно ставите и ускоряват тяхното износване. Стареенето и различни заболявания на ставите налагат необходимостта от ставна артропластика. Какви усложнения могат да се срещнат при протезираните пациенти? Често след смяна на колянна или тазобедрена става се наблюдава промяна в дължината на краката и куцане. Скъсяването на крака след ендопро...

Лимфедем на ръката - причини и терапии

  Какво е лимфедем? Лимфедемът е състояние на подуване поради задържане и натрупване на лимфна течност в тялото. Лимфните възли действат като дренаж в тялото и през тях преминава лимфата. Когато има отстранени или запушени лимфни възли се нарушава оттичането на лимфната течност. Лимфотокът е нарушен и лимфната течност започва да се натрупва в различни части на тялото. Най-често лимфна течност се задържа в ръцете и краката, но не е изключено да се застоява течност и в други части на тялото. Застоя и натрупването на лимфа предизвиква подуване на ръката. Това състояние на лимфен оток на ръката е лимфедем. Лимфедемът на ръката е заболяване, което прогресира без лечение и води до намаляване на подвижността, дегенеративни изменения на ставите и възпаления. От какво се получава лимфедем? Лимфедемът се развива в резултат на увредена и запушена лимфна система. Сред най-честите причини за поява на лимфедем на горен крайник са операциите и лечението на рак. Лимфедемът може да възникне...

Какво трябва да знаем за спането по корем?

Защо експертите по здравословен сън не препоръчват спането по корем? Голяма част от учените в сферата на здравословния сън не препоръчват позицията за спане по корем. Експертите твърдят, че спането по лице е най-неблагоприятната позиция за тялото, макар че за някои тази поза е предпочитана. Спането по корем е противопоказно при бебета до 1 година и носи риск от поява на синдром на внезапна детска смърт SIDS. Тази поза на спане е рискова и при бременни жени поради притискането на плода. Специалистите по съня са категорични, че спането по гръб или настрани е по-здравословно, защото тези позиции помагат за пълноценно възстановяване на мускулите на тялото и подпомагат подравняването на гръбначния стълб.  Кои са недостатъците на спането по корем? Някои от основните недостатъци при съня по лице са: - прекомерно натоварване на врата, което води до болка и скованост - напрежение в мускулите и прешлените на гърба, което поражда болки в кръста и гърба - притискане на вътрешните органи - нати...

Врастнал нокът - признаци и терапия

  Дефект или болестно състояние е врастналият нокът? Врастналият нокът е форма на болестно състояние на нокътя. Врастване на нокътя се наблюдава най-често при големия пръст на крака. Впиване на ръбовете на нокътната плочка най-често се среща при палеца. От забиването на нокътя кожата на пръста се възпалява и е възможно да се отделя секрет от възпаления участък. Болезнените нокти могат да предизвикат възпаление на кожата, зачервяване и болка. Забитите нокти могат да направят рана от растежа си в плътта около тях. Ненавременното лечение на запиващия се нокът може да причини инфекция и абцес. Какви са симптомите на врастналия нокът? Първите признаци на врастналия нокът са зачервяване, подуване и болка в областта на нокътя. При влошаване на впития нокът се наблюдава поява на допълнителна тъкан около нокътя и жълтеникав секрет, което може да причини последваща инфекция. При проява на подобни признаци от впит нокът медицинският преглед е препоръчителен! Как се диагностицира състо...

Еластично компресивна терапия

  Компресивната терапия се прилага за лечение на състояния, свързани с нарушено кръвообращение и не добро оттичане на лимфна течност. Еластична компресионна терапия се използва за лечение на увредени вени на ръцете и краката чрез носене на специални медицински чорапи и ръкави . Предназначението на този еластичен трикотаж е да се подпомогнат увредените вени, за да може да се осигури по-добро оттичане на кръвта. Чрез градуираната компресия на еластичните чорапи и ръкави се нормализира кръвообращението и се ограничава венозния рефлукс. Еластичното облекло с компресия подобрява раздвижването на лимфата и така се контролира отокът на краката и ръцете. Какви са видовете компресионно облекло? Най-използваното компресионно облекло са еластичните чорапи, които могат да бъдат с дължина до коляното или дължина по целия крак. Също така за терапия против задържане на кръв във вените  се използват и компресионни чорапогащници.  Все повече нараства носенето на компресивни ръкави за ел...