Какво представляват бисквитките и какво значение имат за партньорския маркетинг?
Бисквитките са текстови файлове, които се съхраняват на устройствата ни след наше посещение на някой сайт. Времето за съхранение на бисквитката определя продължителността на живота й.
Бисквитките имат важна роля в партньорския маркетинг, защото дават информация за нашата активност като потребители и ефективността от нашето поведение.
Например един създател на съдържание поставя афилиейт връзка в поста си и негов последовател прави покупка през линка. Бисквитката проследява активността на потребителя и партньорът ще получи комисионна от генерираната продажба през неговия проследяващ линк.
По-дългият живот на бисквитката е важен за афилиейтите, защото позволява по-точно отчитане на продажбите през партньорските връзки.
От какво зависи продължителността на живот на бисквитката?
Факторите, които оказват влияние върху живота на бисквитките са няколко
- персоналните настройки на браузъра
- политиката за поверителност на сайта
- афилиейт платформите за партньорски маркетинг
Животът на бисквитките е от изключителна важност за инфлуенсъри, блогъри, копирайтъри или влогъри, които рекламират през афилиейт програма. Всяка платформа определя периодът за пазене на текстовите файлове индивидуално. Например в някои партньорски програми има 7, 14 или 30 дни живот на бисквитката.
Какво означава "14 дни живот на бисквитката" в партньосрка програма ?
"14 дни живот" на една бисквитка в афилиейт програма за колаборация означава, че тя ще бъде съхранена на устройството / телефон, таблет, лаптоп или компютър / за 14 дни от момента на създаването й. След изтичането на посочения период в афилиейт платформата бисквитката ще бъде изтрита.
Покупките, направени в периода на определения живот на бисквитката, ще донесат печалба за партньора като комисионна.
Например един копирайтър, регистриран в афилиейт платформа с посочен период "7 дни живот на бисквитката", ще получи печалба от направените продажби в рамките на тези 7 дни. Последващите продажби през партньорските афилиейт линкове няма да му носят комисионна!
Колкото по-дълъг е животът на бисквитката, толкова по-големи са шансовете за партньорите за печелене от комисионни.
Как може да се оптимизира животът на бисквитката за постигане на максимални резултати?
Един от вариантите за постигане на удовлетворителни резултати от създателите на дигитално съдържание е включването в партньорски програми с максимално дълъг живот на бисквитката.
Друга алтернатива е добавяне на партньорския сайт в отметките на браузъра. В този случай трябва усилие, за да се убедят последователите за такова действие.
Ремаркетингът е друго средство за провокиране на потребителка покупка и печелене от афилиейта.
Подтикването на потребителите към бързи и спешни действия е друг модел за постигане на добри резултати.
Защо при присъединяване към афилиейт платформа трябва да сме наясно какъв живот на бисквитката е определен?
Важно е създателите на съдържание в афилиейт партньорство с бизнесите да са наясно със срока на живот на бисквитката.
Всеки, решил да се присъедини към програма на някоя афилиейт платформа, трябва да е наясно какъв живот на бисквитката е определил сайтът за всяка една кампания.
Например в една от платформите dognet.com за 1 кампания е определен 7 дни живот на бисквитката, а за друга е определен 30 дни. Подобна неинформираност от промоутъра може да доведе до неправилно разбиране на партньорството и разочарование.
Скоро имах разговор с един инфлуенсър, който използва CJ affiliate program, за да рекламира booking. Но се установи, че той не е обърнал внимание на периода на живот на бисквитката, определен от платформата. В резултат на което, този създател на съдържание твърдеше, че платформата еднократно изплаща комисионна към партньора, защото на него му е изплатена само веднъж сума от натрупани комисионни. А за други продажби през афилиейт линка, не е получил нищо.
Причината за това е, че е изтекъл животът на бисквитката, а инфлуенсърът не е обърнал внимание на Cookie lifetime 30 days. Тоест в рамките на тези 30 дни ще бъде отчетена продажбата през партньорския афилиейт линк и в този времеви период ще бъде начислена комисионна на партньора!
Разбирането на начина на работа на афилиейт партньорството и оптимизирането на резултатите ще доведе по-повече колаборации между създателите на съдържание и бизнесите. Все повече бизнеси правят опити да си партнират по този начин с копирайтъри, блогъри, влогъри, инфлуенсъри или контент криейтъри, но в комуникацията става ясно, че голяма част от тях не са наясно с афилиейт партньорството.
Включването в афилиейт програма е още една възможност за печелене на пари в интернет от създателите на дигитално съдържание!
Последвай ме във Facebook , за да си в час за възможни колаборации между бизнеса и създателите на съдържание