Какво представляват бисквитките и какво значение имат за партньорския маркетинг?
Бисквитките са текстови файлове, които се съхраняват на устройствата ни след наше посещение на някой сайт. Времето за съхранение на бисквитката определя продължителността на живота й.
Бисквитките имат важна роля в маркетинга и рекламата, защото дават информация за нашата активност като потребители и ефективността от нашето поведение.
Продължителността на пазене на данните чрез бисквитката има важна роля при афилиейт рекламата през партньорска програма. Например един създател на съдържание поставя афилиейт връзка в поста си и негов последовател прави покупка през проследяващия тракинг. Бисквитката отчита активността на потребителя и партньорът ще получи комисионна от генерираната продажба през неговия препращащ линк.
По-дългият срок на активност на бисквитката обхваща по-голям период на потенциалните продажби през партньорските връзки.
От какво зависи продължителността на живот на бисквитката?
Факторите, които оказват влияние върху срока на активност на бисквитките са няколко
- персоналните настройки на браузъра
- политиката за поверителност на сайта
- афилиейт платформите за партньорски маркетинг
Периодът на активност на бисквитките е от изключителна важност за инфлуенсъри, блогъри, копирайтъри или влогъри, които рекламират през афилиейт програма. Всяка платформа определя индивидуално срокът на активация на препращата връзка. Например в някои партньорски програми има 7, 14, 30 или 60 дни срок на активност на бисквитката cookie lifetime.
Какво означава "14 дни живот на бисквитката" в партньосрка програма ?
"14 дни живот" на една бисквитка в афилиейт реклама означава, че тя ще бъде съхранена на устройството / телефон, таблет, лаптоп или компютър / за 14 дни от момента на създаването й. В рамките на този срок продажбите през афилиейт връзката ще ни носят приход. След изтичането на посочения период в афилиейт платформата линковете продължават да работят, но не ни носят приход.
Покупките, направени в периода на определения живот на бисквитката, ще донесат печалба за партньора като комисионна. Продажбите през линковете след този период няма да носят пари на партньора.
Например един копирайтър, регистриран в афилиейт платформа с посочен период "7 дни живот на бисквитката", ще получи печалба от направените продажби в рамките на тези 7 дни.
Тази афилиейт кампания би била подходяща за партньори, които разчитат на моментни или бързи покупки за 7-дневен период и генериране на комисионни в този срок!
Колкото по-дълъг е животът на бисквитката, толкова по-големи са шансовете за партньорите за печелене от комисионни.
Как може да се оптимизира животът на бисквитката за постигане на максимални резултати?
Един от вариантите за постигане на удовлетворителни резултати от създателите на дигитално съдържание е включването в партньорски програми с максимално дълъг живот на бисквитката.
Друга алтернатива е добавяне на партньорския сайт в отметките на браузъра.
Ремаркетингът е друго средство за провокиране на потребителка покупка и печелене от афилиейта.
Подтикването на потребителите към бързи и спешни действия е друг модел за постигане на добри резултати.
За да удължим активния срок на бисквитката и да заработваме средства през афилиейт връзките, трябва да оновяваме линковете ръчно или автоматизирано.
За постигане ма максимални резултати от афилиейт маркетинга е препоръчително да търсим линкове с дълъг активен срок на бисквитката и след изтичането му да го подновяваме.
Защо при присъединяване към афилиейт платформа трябва да сме наясно какъв живот на бисквитката е определен и какъв е периодът на кампанията?
Важно е създателите на съдържание в афилиейт партньорство с бизнесите да са наясно със срока на живот на бисквитката и за продължителността на съответната кампания.
Всеки, решил да се присъедини към програма на някоя афилиейт платформа, трябва да е наясно какъв е срокът на активност на бисквитката. В посредническите платформи е итбелязан срокът за всяка една компания.
Например в една от платформите dognet.com за 1 кампания е определен 7 дни живот на бисквитката, а за друга е определен 30 дни. Подобна неинформираност от страна на промоутъра може да доведе до неправилно разбиране на партньорството и разочарование.
Скоро имах разговор с един инфлуенсър, който използва CJ affiliate program, за да рекламира booking. Но се установи, че той не е обърнал внимание на периода на живот на бисквитката, определен от платформата. В резултат на което, този създател на съдържание твърдеше, че платформата еднократно изплаща комисионна към партньора, защото на него му е изплатена само веднъж сума от натрупани комисионни. А за други продажби през афилиейт линка, не е получил нищо.
Причината за това е, че инфлуенсърът не е обърнал внимание на Cookie lifetime 30 days. Тоест в рамките на тези 30 дни ще бъде отчетена продажбата през партньорския афилиейт линк и в този времеви период ще бъде начислена комисионна на партньора!
Друга причина за не начисляване на комисионни от афилиейт рекламиране е изтичането на кампанията, за която се отнася препращащата връзка.
Разбирането на начина на работа на афилиейт партньорството и оптимизирането на резултатите ще доведе по-повече колаборации между създателите на съдържание и бизнесите. Все повече бизнеси правят опити да си партнират по този начин с копирайтъри, блогъри, влогъри, инфлуенсъри или контент криейтъри, но в комуникацията става ясно, че голяма част от тях не са наясно с афилиейт партньорството.
Включването в афилиейт програма е още една възможност за печелене на пари в интернет от създателите на дигитално съдържание!
Аз печеля повече от афилиейт програми на самите онлайн магазини, защото при тях срокът на бисквитката е най-дълъг.
Последвай ме във Facebook , за да си в час за възможни колаборации между бизнеса и създателите на съдържание