Пропускане към основното съдържание

Защо животът на бисквитката е важен за афилиейт партньорството?


Какво представляват бисквитките и какво значение имат за партньорския маркетинг?

Бисквитките са текстови файлове, които се съхраняват на устройствата ни след наше посещение на някой сайт. Времето за съхранение на бисквитката определя продължителността на живота й.

Бисквитките имат важна роля в маркетинга и рекламата, защото дават информация за нашата активност като потребители и ефективността от нашето поведение.

Продължителността на пазене на данните чрез бисквитката има важна роля при афилиейт рекламата през партньорска програма. Например един създател на съдържание поставя афилиейт връзка в поста си и негов последовател прави покупка през проследяващия тракинг.  Бисквитката отчита активността на потребителя и партньорът ще получи комисионна от генерираната продажба през неговия препращащ линк. 

По-дългият срок на активност на бисквитката обхваща по-голям период на потенциалните продажби през партньорските връзки. 

От какво зависи продължителността на живот на бисквитката?

Факторите, които оказват влияние върху срока на активност на бисквитките са няколко

- персоналните настройки на браузъра

- политиката за поверителност на сайта

- афилиейт платформите за партньорски маркетинг

Периодът на активност на бисквитките е от изключителна важност за инфлуенсъри, блогъри, копирайтъри или влогъри, които рекламират през афилиейт програма. Всяка платформа определя индивидуално срокът на активация на препращата връзка. Например в някои партньорски програми има 7, 14, 30 или 60 дни срок на активност на бисквитката cookie lifetime.

Какво означава "14 дни живот на бисквитката" в партньосрка програма ?

"14 дни живот" на една бисквитка в афилиейт реклама означава, че тя ще бъде съхранена на устройството / телефон, таблет, лаптоп или компютър / за 14 дни от момента на създаването й. В рамките на този срок продажбите през афилиейт връзката ще ни носят приход.  След изтичането на посочения период в афилиейт платформата линковете продължават да работят, но не ни носят приход.

Покупките, направени в периода на определения живот на бисквитката, ще донесат печалба за партньора като комисионна. Продажбите през линковете след този период няма да носят пари на партньора. 

Например един копирайтър, регистриран в афилиейт платформа с посочен период "7 дни живот на бисквитката", ще получи печалба от направените продажби в рамките на тези 7 дни. 

Тази афилиейт кампания би била подходяща за партньори, които разчитат на моментни или бързи покупки за 7-дневен период и генериране на комисионни в този срок!

Колкото по-дълъг е животът на бисквитката, толкова по-големи са шансовете за партньорите за печелене от комисионни.

Как може да се оптимизира животът на бисквитката за постигане на максимални резултати?

Един от вариантите за постигане на удовлетворителни резултати от създателите на дигитално съдържание е включването в партньорски програми с максимално дълъг живот на бисквитката.

Друга алтернатива е добавяне на партньорския сайт в отметките на браузъра. 

Ремаркетингът е друго средство за провокиране на потребителка покупка и печелене от афилиейта.

Подтикването на потребителите към бързи и спешни действия е друг модел за постигане на добри резултати.

За да удължим активния срок на бисквитката и да заработваме средства през афилиейт връзките, трябва да оновяваме линковете ръчно или автоматизирано. 

За постигане ма максимални резултати от афилиейт маркетинга е препоръчително да търсим линкове с дълъг активен срок на бисквитката и след изтичането му да го подновяваме.

Защо при присъединяване към афилиейт платформа трябва да сме наясно какъв живот на бисквитката е определен и какъв е периодът на кампанията?

Важно е създателите на съдържание в афилиейт партньорство с бизнесите да са наясно със срока на живот на бисквитката и за продължителността на съответната кампания. 

Всеки, решил да се присъедини към програма на някоя афилиейт платформа, трябва да е наясно какъв е срокът на активност на бисквитката. В посредническите платформи е итбелязан срокът за всяка една компания. 

Например в една от платформите dognet.com за 1 кампания е определен 7 дни живот на бисквитката, а за друга е определен 30 дни. Подобна неинформираност от страна на промоутъра може да доведе до неправилно разбиране на партньорството и разочарование.

Скоро имах разговор с един инфлуенсър, който използва CJ affiliate program, за да рекламира booking. Но се установи, че той не е обърнал внимание на периода на живот на бисквитката, определен от платформата. В резултат на което, този създател на съдържание твърдеше, че платформата еднократно изплаща комисионна към партньора, защото на него му е изплатена само веднъж сума от натрупани комисионни. А за други продажби през афилиейт линка, не е получил нищо. 

Причината за това е, че  инфлуенсърът не е обърнал внимание на Cookie lifetime 30 days. Тоест в рамките на тези 30 дни ще бъде отчетена продажбата през партньорския афилиейт линк и в този времеви период ще бъде начислена комисионна на партньора! 

Друга причина за не начисляване на комисионни от афилиейт рекламиране е изтичането на кампанията, за която се отнася препращащата връзка.

Разбирането на начина на работа на афилиейт партньорството и оптимизирането на резултатите ще доведе по-повече колаборации между създателите на съдържание и бизнесите. Все повече бизнеси правят опити да си партнират по този начин с копирайтъри, блогъри, влогъри, инфлуенсъри или контент криейтъри, но в комуникацията става ясно, че голяма част от тях не са наясно с афилиейт партньорството. 

Включването в афилиейт програма е още една възможност за печелене на пари в интернет от създателите на дигитално съдържание!

Аз печеля повече от афилиейт програми на самите онлайн магазини, защото при тях срокът на бисквитката е най-дълъг.

Последвай ме във Facebook , за да си в час  за възможни колаборации между бизнеса и създателите на съдържание



Популярни публикации от този блог

Скъсяване на крака след смяна на става - ортопедични стелки за изравняване

Колко стави годишно се сменят? Според Американския регистър за смяна на стави в САЩ годишно бройката на имплантираните коленни стави надхвърля 800 000, а на тазобедрените сменени стави надхвърля 1 милион Очакванията там са ортопедичните операции за ендопротезиране значително да нараснат. Според съществуващите регистри в Европа броят на сменените тазобедрени и коленни стави е висок. Броят на ставните операции за 2020г в някои страни може да се види в статистиката . На какво се дължи високият брой на протезирането?  Модерният свят с все-по голямо обездвижване е предпоставка за затлъстяване на населението. Трупаните излишни килограми натоварват прекомерно ставите и ускоряват тяхното износване. Стареенето и различни заболявания на ставите налагат необходимостта от ставна артропластика. Какви усложнения могат да се срещнат при протезираните пациенти? Често след смяна на колянна или тазобедрена става се наблюдава промяна в дължината на краката и куцане. Скъсяването на крака след ендопро...

Лимфедем на ръката - причини и терапии

  Какво е лимфедем? Лимфедемът е състояние на подуване поради задържане и натрупване на лимфна течност в тялото. Лимфните възли действат като дренаж в тялото и през тях преминава лимфата. Когато има отстранени или запушени лимфни възли се нарушава оттичането на лимфната течност. Лимфотокът е нарушен и лимфната течност започва да се натрупва в различни части на тялото. Най-често лимфна течност се задържа в ръцете и краката, но не е изключено да се застоява течност и в други части на тялото. Застоя и натрупването на лимфа предизвиква подуване на ръката. Това състояние на лимфен оток на ръката е лимфедем. Лимфедемът на ръката е заболяване, което прогресира без лечение и води до намаляване на подвижността, дегенеративни изменения на ставите и възпаления. От какво се получава лимфедем? Лимфедемът се развива в резултат на увредена и запушена лимфна система. Сред най-честите причини за поява на лимфедем на горен крайник са операциите и лечението на рак. Лимфедемът може да възникне...

Хотел Executive Business Бари Италия

  Къде отседнахме в Бари за две нощувки? Семейно решихме да позагреем на плажа  Lido San Francesco  в Бари преди лятната ни почивка в България. За краткото си плажуване използвахме един от уикендите на юли и търсехме хотел за настаняване с добра локация и лесно придвижване до градските плажове.  Така избрахме хотел Executive Business и си направихме резервация през платформата букинг. Пристигнахме сутринта в Бари, хванахме влак от летището до Bari Centrale, а след това се качихме на автобус 53, който спира в близост до хотела. Към 09.30 вече бяхме на адреса на това място за настаняване.  Този хотел го открихме трудно, защото нямаше никаква табела с името, а имаше само номер 201 на сградата. За придвижване използваме google maps и според него ние бяхме пред хотела. На входната врата имаше стикер CH и нищо друго. След дълго умуване решихме да влезем вътре и да попитаме това ли е мястото с нашата резервация. С влизането в хотела от ляво имаше малка рецепция, а от д...

Adidas - от чифт маратонки до лично ивестиране в акции на компанията

Защо се започнах ежедневно да ходя с маратонки? От няколко години насам ходя основно с маратонки и когато трябва да сложа по-елегантна или официална обувка е истинско изпитание за краката ми. След фрактура на тарзални кости се наложи да подменям обувките си и да търся комфорт за краката си сред маратонките. Поставянето на ортопедични стелки беше неизбежно за превенция от нова травма,а спортните обувки са по-широки от елегантно-официалните и затова предприех подмяна. Оглеждайки различни модели и марки маратонки в онлайн магазините си харесах един модел на адидас. Поръчах си обувките от чужд електронен магазин и въпреки меренето на стъпалата нещо не улучих размера.  Когато ходех с тях по-дълго време започваше да ми става неудобно на краката и да се появява болка отдолу на стъпалата. Вярно че бяха хубави и модерни маратонки, но ги ползвах рядко и като представителни. След като костите на стъпалото заздравяха, започнах да търся устойчив комфорт при ходене – не само чрез по-широки спорт...

Обяви за работа в социалните мрежи и изкарване на пари в интернет

  Как можем да си докараме допълнителни доходи от социалните мрежи в интернет? Има различни начини за увеличаване на дохода ни чрез изпълнение на възложени ни задания в интернет пространството. Но има и голям риск от подхлъзване и попадане на измамни схеми за доходоносна работа. В търсенето на работа в социалните мрежи трябва да бъдем нащрек и да сме много предпазливи, защото реално не знаем кой е срещу нас и каква е истинската му цел! Например в различни групи разни профили пускат обяви, че търсят хора за виртуален асистент или за качване на продукти в онлайн магазин и комуникация с клиентите. Но детайли за тази работа дават на лично съобщение. При такава обява трябва да ни светне червена лампичка, че нещо не е наред. От любопитство съм писала по такава обява и разбрах, че трябва да инсталирам телеграм, да гледам някакви видеа и да кликам върху някакви линкове, което завърши с докладване на профила. Но има и много реални предложения, от които наистина можем да си докараме по някой...