Пропускане към основното съдържание

Защо животът на бисквитката е важен за афилиейт партньорството?


Какво представляват бисквитките и какво значение имат за партньорския маркетинг?

Бисквитките са текстови файлове, които се съхраняват на устройствата ни след наше посещение на някой сайт. Времето за съхранение на бисквитката определя продължителността на живота й.

Бисквитките имат важна роля в маркетинга и рекламата, защото дават информация за нашата активност като потребители и ефективността от нашето поведение.

Продължителността на пазене на данните чрез бисквитката има важна роля при афилиейт рекламата през партньорска програма. Например един създател на съдържание поставя афилиейт връзка в поста си и негов последовател прави покупка през проследяващия тракинг.  Бисквитката отчита активността на потребителя и партньорът ще получи комисионна от генерираната продажба през неговия препращащ линк. 

По-дългият срок на активност на бисквитката обхваща по-голям период на потенциалните продажби през партньорските връзки. 

От какво зависи продължителността на живот на бисквитката?

Факторите, които оказват влияние върху срока на активност на бисквитките са няколко

- персоналните настройки на браузъра

- политиката за поверителност на сайта

- афилиейт платформите за партньорски маркетинг

Периодът на активност на бисквитките е от изключителна важност за инфлуенсъри, блогъри, копирайтъри или влогъри, които рекламират през афилиейт програма. Всяка платформа определя индивидуално срокът на активация на препращата връзка. Например в някои партньорски програми има 7, 14, 30 или 60 дни срок на активност на бисквитката cookie lifetime.

Какво означава "14 дни живот на бисквитката" в партньосрка програма ?

"14 дни живот" на една бисквитка в афилиейт реклама означава, че тя ще бъде съхранена на устройството / телефон, таблет, лаптоп или компютър / за 14 дни от момента на създаването й. В рамките на този срок продажбите през афилиейт връзката ще ни носят приход.  След изтичането на посочения период в афилиейт платформата линковете продължават да работят, но не ни носят приход.

Покупките, направени в периода на определения живот на бисквитката, ще донесат печалба за партньора като комисионна. Продажбите през линковете след този период няма да носят пари на партньора. 

Например един копирайтър, регистриран в афилиейт платформа с посочен период "7 дни живот на бисквитката", ще получи печалба от направените продажби в рамките на тези 7 дни. 

Тази афилиейт кампания би била подходяща за партньори, които разчитат на моментни или бързи покупки за 7-дневен период и генериране на комисионни в този срок!

Колкото по-дълъг е животът на бисквитката, толкова по-големи са шансовете за партньорите за печелене от комисионни.

Как може да се оптимизира животът на бисквитката за постигане на максимални резултати?

Един от вариантите за постигане на удовлетворителни резултати от създателите на дигитално съдържание е включването в партньорски програми с максимално дълъг живот на бисквитката.

Друга алтернатива е добавяне на партньорския сайт в отметките на браузъра. 

Ремаркетингът е друго средство за провокиране на потребителка покупка и печелене от афилиейта.

Подтикването на потребителите към бързи и спешни действия е друг модел за постигане на добри резултати.

За да удължим активния срок на бисквитката и да заработваме средства през афилиейт връзките, трябва да оновяваме линковете ръчно или автоматизирано. 

За постигане ма максимални резултати от афилиейт маркетинга е препоръчително да търсим линкове с дълъг активен срок на бисквитката и след изтичането му да го подновяваме.

Защо при присъединяване към афилиейт платформа трябва да сме наясно какъв живот на бисквитката е определен и какъв е периодът на кампанията?

Важно е създателите на съдържание в афилиейт партньорство с бизнесите да са наясно със срока на живот на бисквитката и за продължителността на съответната кампания. 

Всеки, решил да се присъедини към програма на някоя афилиейт платформа, трябва да е наясно какъв е срокът на активност на бисквитката. В посредническите платформи е итбелязан срокът за всяка една компания. 

Например в една от платформите dognet.com за 1 кампания е определен 7 дни живот на бисквитката, а за друга е определен 30 дни. Подобна неинформираност от страна на промоутъра може да доведе до неправилно разбиране на партньорството и разочарование.

Скоро имах разговор с един инфлуенсър, който използва CJ affiliate program, за да рекламира booking. Но се установи, че той не е обърнал внимание на периода на живот на бисквитката, определен от платформата. В резултат на което, този създател на съдържание твърдеше, че платформата еднократно изплаща комисионна към партньора, защото на него му е изплатена само веднъж сума от натрупани комисионни. А за други продажби през афилиейт линка, не е получил нищо. 

Причината за това е, че  инфлуенсърът не е обърнал внимание на Cookie lifetime 30 days. Тоест в рамките на тези 30 дни ще бъде отчетена продажбата през партньорския афилиейт линк и в този времеви период ще бъде начислена комисионна на партньора! 

Друга причина за не начисляване на комисионни от афилиейт рекламиране е изтичането на кампанията, за която се отнася препращащата връзка.

Разбирането на начина на работа на афилиейт партньорството и оптимизирането на резултатите ще доведе по-повече колаборации между създателите на съдържание и бизнесите. Все повече бизнеси правят опити да си партнират по този начин с копирайтъри, блогъри, влогъри, инфлуенсъри или контент криейтъри, но в комуникацията става ясно, че голяма част от тях не са наясно с афилиейт партньорството. 

Включването в афилиейт програма е още една възможност за печелене на пари в интернет от създателите на дигитално съдържание!

Аз печеля повече от афилиейт програми на самите онлайн магазини, защото при тях срокът на бисквитката е най-дълъг.

Последвай ме във Facebook , за да си в час  за възможни колаборации между бизнеса и създателите на съдържание



Популярни публикации от този блог

Скъсяване на крака след смяна на става - ортопедични стелки за изравняване

Колко стави годишно се сменят? Според Американския регистър за смяна на стави в САЩ годишно бройката на имплантираните коленни стави надхвърля 800 000, а на тазобедрените сменени стави надхвърля 1 милион Очакванията там са ортопедичните операции за ендопротезиране значително да нараснат. Според съществуващите регистри в Европа броят на сменените тазобедрени и коленни стави е висок. Броят на ставните операции за 2020г в някои страни може да се види в статистиката . На какво се дължи високият брой на протезирането?  Модерният свят с все-по голямо обездвижване е предпоставка за затлъстяване на населението. Трупаните излишни килограми натоварват прекомерно ставите и ускоряват тяхното износване. Стареенето и различни заболявания на ставите налагат необходимостта от ставна артропластика. Какви усложнения могат да се срещнат при протезираните пациенти? Често след смяна на колянна или тазобедрена става се наблюдава промяна в дължината на краката и куцане. Скъсяването на крака след ендопро...

Лимфедем на ръката - причини и терапии

  Какво е лимфедем? Лимфедемът е състояние на подуване поради задържане и натрупване на лимфна течност в тялото. Лимфните възли действат като дренаж в тялото и през тях преминава лимфата. Когато има отстранени или запушени лимфни възли се нарушава оттичането на лимфната течност. Лимфотокът е нарушен и лимфната течност започва да се натрупва в различни части на тялото. Най-често лимфна течност се задържа в ръцете и краката, но не е изключено да се застоява течност и в други части на тялото. Застоя и натрупването на лимфа предизвиква подуване на ръката. Това състояние на лимфен оток на ръката е лимфедем. Лимфедемът на ръката е заболяване, което прогресира без лечение и води до намаляване на подвижността, дегенеративни изменения на ставите и възпаления. От какво се получава лимфедем? Лимфедемът се развива в резултат на увредена и запушена лимфна система. Сред най-честите причини за поява на лимфедем на горен крайник са операциите и лечението на рак. Лимфедемът може да възникне...

Какво трябва да знаем за спането по корем?

Защо експертите по здравословен сън не препоръчват спането по корем? Голяма част от учените в сферата на здравословния сън не препоръчват позицията за спане по корем. Експертите твърдят, че спането по лице е най-неблагоприятната позиция за тялото, макар че за някои тази поза е предпочитана. Спането по корем е противопоказно при бебета до 1 година и носи риск от поява на синдром на внезапна детска смърт SIDS. Тази поза на спане е рискова и при бременни жени поради притискането на плода. Специалистите по съня са категорични, че спането по гръб или настрани е по-здравословно, защото тези позиции помагат за пълноценно възстановяване на мускулите на тялото и подпомагат подравняването на гръбначния стълб.  Кои са недостатъците на спането по корем? Някои от основните недостатъци при съня по лице са: - прекомерно натоварване на врата, което води до болка и скованост - напрежение в мускулите и прешлените на гърба, което поражда болки в кръста и гърба - притискане на вътрешните органи - нати...

Врастнал нокът - признаци и терапия

  Дефект или болестно състояние е врастналият нокът? Врастналият нокът е форма на болестно състояние на нокътя. Врастване на нокътя се наблюдава най-често при големия пръст на крака. Впиване на ръбовете на нокътната плочка най-често се среща при палеца. От забиването на нокътя кожата на пръста се възпалява и е възможно да се отделя секрет от възпаления участък. Болезнените нокти могат да предизвикат възпаление на кожата, зачервяване и болка. Забитите нокти могат да направят рана от растежа си в плътта около тях. Ненавременното лечение на запиващия се нокът може да причини инфекция и абцес. Какви са симптомите на врастналия нокът? Първите признаци на врастналия нокът са зачервяване, подуване и болка в областта на нокътя. При влошаване на впития нокът се наблюдава поява на допълнителна тъкан около нокътя и жълтеникав секрет, което може да причини последваща инфекция. При проява на подобни признаци от впит нокът медицинският преглед е препоръчителен! Как се диагностицира състо...

Еластично компресивна терапия

  Компресивната терапия се прилага за лечение на състояния, свързани с нарушено кръвообращение и не добро оттичане на лимфна течност. Еластична компресионна терапия се използва за лечение на увредени вени на ръцете и краката чрез носене на специални медицински чорапи и ръкави . Предназначението на този еластичен трикотаж е да се подпомогнат увредените вени, за да може да се осигури по-добро оттичане на кръвта. Чрез градуираната компресия на еластичните чорапи и ръкави се нормализира кръвообращението и се ограничава венозния рефлукс. Еластичното облекло с компресия подобрява раздвижването на лимфата и така се контролира отокът на краката и ръцете. Какви са видовете компресионно облекло? Най-използваното компресионно облекло са еластичните чорапи, които могат да бъдат с дължина до коляното или дължина по целия крак. Също така за терапия против задържане на кръв във вените  се използват и компресионни чорапогащници.  Все повече нараства носенето на компресивни ръкави за ел...