Как си взаимодействат блогърите и бизнесите?
Социалните мрежи намират място в ежедневието на голяма част от населението в света - за следене на модни тенденции или информиране по различни теми.
Някои създатели на съдържание използват онлайн средата, за да забавляват и да привличат последователи.
Други контент автори използват електронните медии, за да информират общността или да й влияят.
С оглед на формата на съдържанието криейтърите на дигитално съдържание биват инфлуенсъри, блогъри или влогъри.
Всеки бизнес може да си партнира с блогъри. Изборът на създатели на дигитално съдържание за колаборация зависи от поставените цели и изградени маркетингови стратегии.
Какви модели на колаборация между бизнес и блогъри са най-често използвани?
Бизнес партньорствата с блогъри имат различни аспекти в зависимост от ролята на автора на текстови постове.
Един от моделите на партньорство между бизнесите и собствениците на блогове е бранд амбасадора. Той е дългосрочен партньор на компанията и спомага за генериране на повече продажби чрез репутацията си в съответна дигитална медия.
Друг модел на партньорство между контент криейтър блогър и бизнес е публикуването на платен пост в блога. Спонсорираните публикации в електронната медия промотират даден продукт или услуга. Този тип колаборация е много успешен за контент маркетинга за по-широко застъпване на таргет групите. Например един блогър, пишещ за здраве и здравословен начин на живот, може успешно да си партнира с онлайн магазин, продаващ ортопедични стелки и различни аксесоари за обувки. Друг пример за възможна колаборация е между моден блогър и електронен магазин за дрехи и обувки.
Сред популярните модели на сътрудничество между автор на уеб текстове със собствена страница и бизнеси е създаването на продуктови отзиви и ревюта за услуги. При това сътрудничество блогърът може да постави в текста връзки, водещи към страницата на компанията.
Външните връзки от правилни уебсайтове са ефективен начин за изграждане на качествен линк билдинг и SEO оптимизация.
Друг вариант за партниране между създатели на съдържание и брандове е афилиейт маркетинга. В нашата страна тази практика не е широко застъпена и интересът към партньорския маркетинг е слаб.
Как може бизнес партньорството с блогъри да даде резултати?
Партнирането със собственици на блогове може да има преимущества и в дългосрочен план. Някои от ползите в сътрудничеството между блогъри и брандове са:
- афилиейт продажби, генерирани през поставени проследяващи връзки в поста
- популяризиране на бизнеса и създаване на повече потенциални клиенти
- по-добро класиране на бизнес страницата в интернет чрез идващи линкове от външни сайтове - линк билдинг
- лесна разпознаваемост на марката
- засилване на органичния трафик и генериране на потенциални клиенти
- SEO оптимизиране на страниците в търсачките
В основата на успешното партньорство е изборът на подходящия блогър и създател на стойностно съдържание!
Как се измерва успехът на колаборация с блогър?
Измерването на успеваемостта на партньорството с блогър показва възвращаемостта на инвестицията. В предвид постигнатите резултати може да се прекрати сътрудничеството между създателя на дигитално съдържание и компанията или да се задълбочи.
Всеки собственик на блог, чрез инструментите на google search console, може да покаже SEO оптимизация на създадените текстове и ефективното присъствие в интернет.
В зависимост от целите на кампанията метриките за отчитане на успеха могат да бъдат:
- по-голям трафик
- повече регистрации
- увеличаване на продажбите
- нарастване на последователите
- конверсии и обратна връзка
Ясно посочените статистики помагат на бизнеса да се ориентира и разпредели ресурсите си.
Включването на блогъри в партньорска програма ще допринесе за растеж на бизнеса Ви и генериране на повече продажби!
Ако търсиш партньорство с опитен автор на съдържание блогър, пиши ми, за да обсъдим възможните варианти за взаимоизгодно сътрудничество.