Разбира се 👍 Ето примерна длъжностна характеристика за позицията
„Специалист консултант по ортопедични изделия“ — съобразена с изискванията на трудовото законодателство и практиката в сектора.
🧾 ДЛЪЖНОСТНА ХАРАКТЕРИСТИКА
Длъжност:
Специалист консултант по ортопедични изделия
Подчинен на:
Управител / Ръководител търговски обект / Медицински директор
Ръководи:
Няма подчинен персонал (освен ако не е упоменато друго)
I. Цел на длъжността:
Да осигурява професионално консултиране, избор, напасване и продажба на ортопедични изделия и помощни средства, съобразени с индивидуалните нужди на клиентите и изискванията на медицинските специалисти и НЗОК.
II. Основни задължения и отговорности:
-
Консултира клиенти и пациенти относно подходящи ортопедични изделия според предписанията и тяхното здравословно състояние;
-
Извършва измервания и взема размери за изработка или корекция на ортопедични изделия;
-
Демонстрира правилното използване, поставяне и поддръжка на изделията;
-
Осигурява коректна и качествена клиентска услуга;
-
Поддържа актуални знания за предлаганите продукти и новостите в областта на ортопедичните и помощните средства;
-
Изготвя и обработва необходимата документация при работа с НЗОК (заявления, протоколи, рецептурни бланки и отчети);
-
Следи наличности, подготвя заявки и участва в инвентаризации;
-
Спазва изискванията за безопасност, хигиена и опазване на материалните активи;
-
Работи в съответствие с фирмените стандарти за качество и етика при обслужване на пациенти.
III. Изисквания за заемане на длъжността:
Образование и квалификация:
-
Средно специално или висше образование — медицинско, рехабилитационно или техническо направление;
-
Курсове или сертификати в областта на ортопедичните изделия са предимство.
Професионален опит:
-
Опит на сходна позиция (в магазин за медицински изделия, ортопедично ателие, аптека и др.) е предимство, но не винаги задължителен.
Необходими знания и умения:
-
Познаване на видовете ортопедични изделия и тяхното предназначение;
-
Основни медицински познания по анатомия и биомеханика;
-
Комуникативност, емпатия и умения за работа с пациенти;
-
Умения за работа с компютър и офис софтуер;
-
Организираност, коректност и дискретност.
IV. Отговорности:
-
Носи отговорност за качеството на обслужване и правилността на предоставените консултации;
-
Отговаря за правилното съхранение и представяне на изделията;
-
Спазва конфиденциалност относно личните и здравни данни на клиентите;
-
Отговаря за материалните ценности, поверени му от работодателя.
V. Работно време и условия на труд:
-
Работно време: съгласно графика/вътрешния правилник на обекта;
-
Работно място: магазин/център за ортопедични изделия, оборудван според изискванията за безопасност и хигиена.
VI. Взаимоотношения и комуникации:
-
Работи в екип с други консултанти, ортопедични техници и административен персонал;
-
Поддържа комуникация с лекари, рехабилитатори и представители на НЗОК;
-
Отчита дейността си пред пряк ръководител.
VII. Подписване:
Съставил: ____________________
Дата: ____________________
Запознат с длъжностната характеристика:
(име на служителя) ____________________
Подпис: ____________________
Дата: ____________________
Искаш ли да я адаптирам за конкретен тип организация — например магазин за медицински изделия, болница, или фирма, която изработва ортопедични продукти? Така ще я направя максимално точна.